Vorentflammung (LSPI) vermeiden mit microflex® 978

Preparat do czyszczenia denka tłoka microflex® 978: Sposób na skuteczne uniknięcie zapłonu przedwczesnego (LSPI)

Pierwszy taki dodatek do paliwa pozwalający na przeciwdziałanie zjawisku przedwczesnego zapłonu, czyli Low Speed Pre-Ignition (LSPI)

Odpowiedni dla wszystkich silników benzynowych z bezpośrednim wtryskiem paliwa

Preparat do czyszczenia denka tłoka microflex® 978

Czym jest przedwczesny zapłon i jak dochodzi do niego w komorze spalania?

W przypadku przedwczesnego zapłonu (ang.: „Low Speed Pre-Ignition" - LSPI) w silnikach o zapłonie iskrowym z bezpośrednim wtryskiem paliwa dochodzi do przedwczesnego zapłonu mieszanki paliwowej zanim zapłon zostanie wywołany przez świecę zapłonową. To nieplanowane spalanie prowadzi do ekstremalnych ciśnień w silniku pojazdu i może - w zależności od konstrukcji - prowadzić do poważnych uszkodzeń lub nawet całkowitej awarii silnika przy pierwszym wystąpieniu. Zapłon przedwczesny może zostać wywołany zasadniczo przez dwa czynniki:

  • wystąpienie kropelki paliwa i oleju oraz
  • żarzące się cząsteczki.
 

Porady eksperta - Przedwczesny zapłon (LSPI)

Poznaj przyczyny i typowe objawy przedwczesnego zapłonu (LSPI) i dowiedz się, jak zapobiegać uszkodzeniu silnika!

>>zapoznaj się bezpłatnie z materiałem informacyjnym<<

kropelki paliwa i oleju

Kropelki paliwa i oleju

Wtryskiwanie paliwa do cylindra powoduje zwilżenie ścianki cylindra smarowanego olejem. W ten sposób powstaje mieszanka oleju i paliwa, z której kropelki mogą być uwalniane podczas fazy kompresji. Ta mieszanka paliwowo-olejowa ma wyższą palność niż czysta benzyna.

Przy wyższych ciśnieniach i rosnących temperaturach krople te mogą ulec samozapłonowi, co może ostatecznie spowodować przedwczesny zapłon całej mieszanki paliwowo-powietrznej w komorze spalania.

 
Partikel

Żarzące się cząsteczki

Oprócz mieszaniny paliwowo-powietrznej w komorze spalania mogą znajdować się również substancje stałe, takie jak cząstki lub osady. Wibracje lub wtrysk paliwa mogą spowodować ich oderwanie. Swobodnie poruszające się cząsteczki pochłaniają ciepło w komorze spalania i ciepło to nie może się już swobodnie rozpraszać po ścianach lub elementach komory spalania.

Przy wystarczająco wysokich temperaturach te żarzące się cząstki mogą również spowodować przedwczesny zapłon w komorze spalania.

 
Niejednorodne profile jezdne, paliwa i oleje silnikowe

Niejednorodne profile jezdne, paliwa i oleje silnikowe

W nowoczesnych silnikach benzynowych z bezpośrednim wtryskiem paliwa trudno jest uniknąć występowania osadów lub cząstek stałych w komorze spalania.

Wynika to m.in. z bardzo zróżnicowanego profilu jazdy kierowców oraz bardzo nierównomiernego składu paliw i olejów silnikowych.

 
Przedwczesny zapłon (Low Speed Pre-Ignition)

Przedwczesny zapłon (Low Speed Pre-Ignition)

W związku z tym opisane czynniki mogą doprowadzić do spalania sadzy lub przedostania się oleju do komory spalania. Powstała sadza lub cząsteczki oleju osadzają się na ścianach lub elementach takich jak tłoki lub wtryskiwacze. Drgania lub wtrysk paliwa mogą powodować odrywanie się tych cząstek i przyczynić się do ich rozżarzenia.

Jeśli cząsteczki te są tak duże, że zdążą wygasnąć na czas, mogą przedwcześnie zapalić mieszankę paliwowo-powietrzną - co znów może przynieść powyżej opisane konsekwencje dla silnika.

 

Zapobieganie przedwczesnemu zapłonowi przy pomocy preparatu do czyszczenia denka tłoka microflex® 978

 

Zwiększone ryzyko uszkodzenia silników o zapłonie iskrowym

LSPI

Własności nowoczesnych silników z bezpośrednim wtryskiem paliwa

  • redukcja pojemności silnika
  • duże obciążenia
  • wysokie ciśnienie środkowe
  • niskie obroty

Wszystkie te czynniki zwiększają ryzyko uszkodzenia silników benzynowych pojazdów najnowszej generacji. Dzięki stosowaniu preparatu do czyszczenia denka tłoka microflex® 978 istnieje możliwość znacznego ograniczenia tego rodzaju zagrożeń dla silnika.

 

Skuteczne przeciwdziałanie przedwczesnemu zapłonowi w komorze spalania

Skuteczne przeciwdziałanie przedwczesnemu zapłonowi w komorze spalania

Preparat do czyszczenia denka tłoka microflex® 978

  • Ograniczenie zbierania się osadów na dnie tłoka,
  • na wtryskiwaczu i w komorze spalania,
  • ograniczenie szkodliwych przedwczesnych zapłonów mieszanki,
  • nie stosuje się żadnych składników zawierających metale oraz
  • można go stosować we wszystkich silnikach benzynowych (Etanol).

Kierowcy mogą samodzielnie dolewać ten środek przy tankowaniu do zbiornika pojazdu. Należy stosować następujące okresy pomiędzy kolejnym zastosowaniem preparatu czyszczącego:

  • < 10.000 km/rocznie: microflex® 978 co 6 miesięcy
  • > 10.000 km/rocznie: microflex® 978 co 3 miesiące
 

Porównanie sytuacji przed i po: Czyszczenie denka tłoka

 

Porady eksperta - Przedwczesny zapłon (LSPI)

Poznaj przyczyny i typowe objawy przedwczesnego zapłonu (LSPI) i dowiedz się, jak zapobiegać uszkodzeniu silnika!

>>zapoznaj się bezpłatnie z materiałem informacyjnym<<

 

Zapłon przedwczesny (LSPI): dlaczego wzrastają obciążenia konstrukcyjne.

Biała księga w zakresie LSPI

Dowiedz się w naszej białej księdze, w jaki sposób bezpośredni wtrysk, turbodoładowanie i downsizing zwiększają ryzyko przedwczesnego zapłonu mieszanki paliwowej w silnikach benzynowych.

Dokument dostępny tutaj -- EN