Mechanik pod podniesionym samochodem korzystający z pistoletu natryskowego z wężem i sondą do czyszczenia filtra cząstek stałych w silniku wysokoprężnym

Czyszczenie filtra DPF zamiast jego wymiany

Sprawdzona skuteczność i bezpieczeństwo

Bez kosztownego demontażu

Ponad 1.000.000 pomyślnych testów

Opatentowana technologia czyszczenia filtra DPF

Przeciążony filtr cząstek stałych to kosztowny problem.

Wymiana kosztuje niemałe pieniądze. Nowy filtr DPF może kosztować od 1000 do 6000 euro. Do tego trzeba dodać kilkudniowe pozostawienie samochodu w warsztacie oraz koszty wynajmu samochodu zastępczego.

Rozwiązanie firmy TUNAP: czyszczenie zamiast wymiany

  • Stworzone z myślą o satysfakcji klienta
  • Filtr DPF szybko odzyskuje sprawność
  • Czyszczenie filtra DPF nie wymaga kosztownego demontażu
  • Nasze rozwiązanie uzyskało aprobatę techniczną wiodących producentów
  • Ogromne oszczędności kosztów
  • Środki zapobiegawcze, które zapewnią Twoim klientom mobilność w dłuższej perspektywie czasowej
  • Rozwiązanie sprawdzone ponad ćwierć miliona razy
Pistolet natryskowy TUNAP z wężem i sondą wraz z dwoma butelkami płynu czyszczącego

Produkty TUNAP do czyszczenia filtra cząstek stałych

microflex® 931 i 932

Zestaw do czyszczenia filtrów cząstek stałych (DPF) do silników wysokoprężnych składa się z niepalnego i niezawierającego metali środka czyszczącego oraz roztworu płuczącego. Proces opracowany i opatentowany przez firmę TUNAP nie wymaga czasochłonnego demontażu filtra DPF.

  • Czyszczenie bez demontażu filtra cząstek stałych
  • Niepalny
  • Neutralny preparat bez popiołu i metalu
  • Odparowywanie bez pozostałości
  • Zgodność materiałowa

Bestseller

microflex® 931
Środek do czyszczenia filtra cząstek stałych

Porównanie filtrów DPF

Przed
Zapala się elektroniczna lampka kontrolna, pojazd nie ma już mocy i zużywa bardzo dużo paliwa? Filtr cząstek stałych w silnikach wysokoprężnych ma jedynie ograniczoną zdolność do przechowywania cząstek stałych. Począwszy od pewnej ilości sadzy, jej cząsteczki muszą zostać spalone w procesie regeneracji na CO₂ i popioły. Z różnych powodów proces regeneracji nie rozpoczyna się, a w konsekwencji filtr DPF zapycha się cząsteczkami sadzy.
Czyszczenie
Zdjąć czujnik ciśnienia lub odłączyć filtr od rury wydechowej i włożyć sondę do natryskiwania w otwór wykonany zgodnie z kierunkiem natrysku w kierunku filtra cząstek stałych. Po oczyszczeniu za pomocą koncentratu płuczącego filtr cząstek stałych należy wypłukać. Następnie należy ponownie zamontować czujnik ciśnienia lub zamontować filtr na rurze wydechowej i pozostawić silnik pracujący ze zmiennymi prędkościami na ok. 15 minut. Na koniec należy wykonać jazdę próbną trwającą co najmniej 30 minut i w razie potrzeby uruchomić ręcznie regenerację filtra za pomocą testera.
Po
Firma TUNAP jest pierwszym producentem, który opracował opatentowany system oczyszczania filtra cząstek stałych, za pomocą którego zatkane filtry cząstek stałych mogą być czyszczone w warunkach zamontowania, szybko, łatwo i znacznie taniej niż w przypadku wymiany filtra.

Innowacyjna technologia czyszczenia filtra DPF

Porównaj różne sposoby: Zakup nowego filtra cząstek stałych, filtr cząstek stałych czyszczony po demontażu i wysyłce do regeneracji oraz opatentowana technologia TUNAP czyszczenie filtra DPF bez demontażu.

Nowe części

Nowe części


 

Proces:
Zamówienie nowych części
Oczekiwanie na dostawę części
Demontaż zapchanego filtra
Montaż nowego filtra
Wynajęcie samochodu zastępczego

Czas:
Kilka dni

Wynik:
Wymiana

TUNAP

TUNAP


 

Proces:
Certyfikowana technologia czyszczenia
Czyszczenie filtra DPF bez demontażu

Czas:
~ około 2 godzin

Wynik:
Zatwierdzone przez VERT
Zatwierdzone przez TÜV
Ponad 1.000.000 razy czyszczenie zakończone sukcesem

Standard

Standard


 

Proces:
Demontaż zapchanego filtra
Wysyłka do czyszczenia
Dostawa powrotna
Ponowny montaż

Czas:
Różne

Wynik:
Dłuższy okres czasu ze względu na demontaż
Dodatkowe koszty

TUNAP korzyści

Satysfakcja Klientów
Satysfakcja Klientów
Wartość zaoszczędzonych pieniędzy jest zależna od rodzaju filtra DPF, który jest zamontowany w pojeżdzie. Nowy filtr cząstek stałych może kosztować pomiędzy 2.000zł a 7.500zł, a wielu przypadkach nawet więcej. Czyszczenie filtra cząstek stałych technologią TUNAP to koszty pomiędzy 500zł a 800zł, w zależności od Autoryzowanych Serwisów i profesjonalnych warsztatów mechanicnych. W wielu przypadkach można zaoszczędzić 2000zł i więcej.
Brak kosztownej wymiany!
Brak kosztownej wymiany!
TUNAP czyszczenia filtra cząstek stałych odbywa się poprzez wlot czujnika temperatury filtra. Zanieczyszczony filtr cząstek stałych zostaje oczyszczony za pomocą specjalnej sondy. Zanieczyszczenia z sadzy zostają dokładnie usunięte bez demontażu filtra.
Potwierdzona skuteczność (VERT)
Potwierdzona skuteczność (VERT)
Die VERT® Association (Weryfikacja Technologii Redukcji Emisji) jest stowarzyszeniem, które ma na celu identyfikacji i promocji najlepszych dostępnych technologii w zakresie ograniczania emisji spalin. Członkowie Stowarzyszenia VERT® to międzynarodowi producenci silników, producenci filtrów cząstek stałych oraz systemów SCR.
Sprawdzone bezpieczeństwo (TÜV)
Sprawdzone bezpieczeństwo (TÜV)
Substancje chemiczne stosowane w technologii czyszczenia filtra cząstek stałych TUNAP nie mają wpływu na skład spalin w układzie wydechowym. Zostało to sprawdzone i potwierdzone przez niemiecki organ kontroli technicznej TÜV Thüringen. Jeżeli produkt jest stosowany zgodnie z przeznaczeniem, filtr cząstek stałych nie ulega uszkodzeniu mechanicznemu, ponieważ system pracuje pod ciśnieniem mniejszym niż 2 bary. Składniki katalizatorów SCR i NSC (instalowanych głównie w pojazdach z Euro 6) również nie są naruszone.
Ponad 1.000.000 razy czyszczenie zakończone sukcesem
Ponad 1.000.000 razy czyszczenie zakończone sukcesem
Dzięki innowacjom przygotowanych w naszych labolatoriach i niezawodnym produktom z własnych fabryk oraz sieci odziałów handlowych TUNAP, o zasięgu międzynarodowym, TUNAP stał się nieodzowny partnerem wielu branżach. Ponad 30.000 klientów na całym świecie korzysta z produktów i systemów TUNAP.
Opatentowana technologia
Opatentowana technologia
TUNAP inspiruje innowacyjnością i rozwiązaniami systemowymi w dziedzinie chemii. Jako technologiczny lider na rynku w dziale motoryzacyjnym TUNAP oferuje rozwój, produkcję i sprzedaży z jednego źródła.

FAQ

Najczęściej zadawane pytania na temat czyszczenia DPF TUNAP


 

 

Dlaczego zapchał się filtr DPF?

Istnieją różne powody zapchania filtra cząstek stałych. Najczęściej spotykane są:

  • Zanieczyszczone/ uszkodzone wtryskiwacze paliwa
  • Zanieczyszczony/ uszkodzony system EGR
  • Zła jakość paliwa
  • Niekorzystny profil jazdy: użytkowanie i jazda głównie w warunkach miejskich (korki), krótkie odcinki jazdy, a tym samym brak możliwości automatycznej regeneracji filtra DPF

Jakie są dostępne metody czyszczenia filtra DPF?

  • Czyszczenie filtra cząstek stałych bez demontażu (TUNAP Czyszczenie filtra DPF)
  • Czyszczenie filtra po jego zdemontowaniu

Jak długo filtr DPF pozostaje po czyszczeniu pozostanie czysty?

Filtry cząstek stałych oczyszczony za pomocą technologii TUNAP jest porównywalny z nowym filtrem cząstek stałych. Aby upewnić się, że funkcje filtra cząstek stałych pozostanie właściwa przez długi czas, trzeba znaleźć i wyeliminować przyczyny zablokowania, w przeciwnym razie filtr może zapchać się ponownie.

Czy płyn do czyszczenia filtra cząstek stałych TUNAP jest palny?

TUNAP płyn do czyszczenia filtrów cząstek stałych jest niepalny.

Kto weryfikuje skuteczność technologii TUNAP czyszczenia filtra cząstek stałych DPF?

Die VERT® Association (Weryfikacja Technologii Redukcji Emisji) weryfikuje i rekomenduje technologię czyszczenia filtra cząstek stałych DPF.

Kiedy należy wymienić filtr cząstek stałych DPF?

Ogólnie rzecz biorąc, filtry cząstek stałych musi być wymieniony jeśli rzeczywiście uległ uszkodzeniu mechanicznemu (wypalenie w wyniku wysokiej temperatury, naruszona struktura rdzenia). Gdy filtr jest zablokowany w wyniku nadmiernego nagromadzenia sadzy, wystarczające jest wyczyszczenie filtra by przywrócić jego sprawność.

Jaki czyszczenia filtra cząstek stałych technologią TUNAP wpływa na katalizatory systemu SCR i NSC?

Zasadniczo, katalizatory SCR i NSC nie mają nic wspólnego z czyszczeniem filtra cząstek stałych. Komponenty te są instalowane w nowszych typach pojazdów (głównie Euro 6) do redukcji tlenków azotu (NOx). Gdy filtr cząstek stałych jest czyszczony, jedynie system ma kontakt z płynem czyszczącym w przypadku gdy jest opróżniony.

Jak mogę zapobiegać ponownemu zapchaniu filtra DPF?

Aby zapobiec kolejnemu zatkaniu filtra cząstek stałych, należy wyeliminować przyczyny jego zablokowania:

  • Microflex 989 Injector Preparat do bezpośredniego czyszczenia układu wtryskowego: Uwalnia wtryskiwacze osadów związanych z paliwem, takich jak osady węgla (nagar) lub żywicy.
  • Microflex 925/926 EGR System Cleaner: Innowacyjna technologia XFoam rozpuszcza i usuwa uporczywe zanieczyszczenia w układach recyrkulacji spalin EGR i ukladach dolotowych i wydechowych (kolektory).
  • Jakość paliwa zmienia się od stacji do stacji. Regularne dodawanie dodatku ochronnego układu tryskowego Microflex 984 zapobiega zanieczyszczeniu w wtryskiwaczy i wydłuża ich żywotność (smarowanie, usuwanie wilgoci, ochrona przed korozją i bio-komponentami).
  • Jazda na dłuższych dystansach (najlepiej na autostradach) z większym obciążeniem dla silnika.
  • Regularne stosowanie do paliwa systemowego dodatku Micrologic 184 dla filtrów cząstek stałych. Regularne stosowanie dodatku może również zapobiec zatkaniu filtra cząstek stałych, nawet przy niekorzystnym profilu jazdy.

Czy czyszczenie filtra cząstek stałych technologią TUNAP jest przyjazne dla środowiska?

Podczas TUNAP czyszczenia filtra cząstek stałych, osady sadzy w filtrze cząstek stałych rozpuszczają się, a następnie zostają spalane, tworząc CO2, jak podczas normalnej regeneracji filtra. Nie ma żadnych dodatkowych skutków dla środowiska. Czyszczenie również zapobiega negatywnemu działaniu na środowisko naturalne, które ma miejsce przy produkcji nowego filtra cząstek stałych. Na przykład poprzez wykorzystanie materiałów i zużycia energii podczas wytwarzania nowej części (nowego filtra).